BICARA YANG MENGOYAHKAN

5:26 PG Posted In Edit This 0 Comments »
Salam untuk semua teman pembaca, sekian lama penulis lambat membuat sebarang entry baru. Ini disebabkan kesibukan dan juga kesesuaian mencari idea yang bernas. Dalam pencarian itu, penulis memperoleh satu topik yang mungkin sesuai untuk kita semua fikirkan iatu BICARA YANG MENGOYAHKAN. Bicara yang bagaimana ? Banyak tapi yang jelas satu saja...Bicara Cinta..

Bicara Cinta ini boleh di kategorikan kepada banyak jenis namun yang paling TOP adalah bicara cinta antara dua hati sepasang kekasih. Cinta ini mampu menimbulkan kesan yang mendalam kehidupan seharian kita. Dan bagi mereka yang sedang bercinta pasti sentiasa ingin mendengar kata-kata ini. Bagi mereka yang melihat cinta ini adalah salah satu daripada elemen untuk hidup, pasti akan sentiasa memastikan cinta itu kekal subur dalam jiwanya.

Jadi dimana kita bila bercakap tentang cinta, adakah kita ini berada pada kedudukan yang mampu mengungkapkan kata cinta itu melalui bicara atau melalui tindakan.? Ada orang mahu melihat cinta itu sentiasa diucapkan dan ada orang mahu cinta itu kelihatan melalui tindakan atau perbuatan. Ada orang akan menganggap seseorang itu kosong kerana tidak melihat cinta pada jiwanya.

Bila Bicara tentang cinta pasti kita akan anggap cinta itu lebih kepada cinta sesama pasangan namun bicara cinta itu luas, cinta terhadap ibu bapa, cinta terhadap keluarga, cinta terhadap pekerjaan, cinta terhadap negara dan 1001 macam lagi. Namun yang pasti bila kita mengungkapkan kata ini, pasti ia akan mengoyahkan jiwa kita...Bicara Cinta sebenarnya mempunyai kuasa mistiknya...kuasa yang tidak mampu ditandingi oleh mana2 kuasa yang ada di dunia ini. Itulah Bicara yg sentiasa mengoyahkan....

0 comments: