Ahad yang indah

10:16 PTG Edit This 2 Comments »

Pagi ini saya tidak kemana-mana. Duduk dirumah saja sambil-sambil melawat blog. Anak-anak sibuk dengan rancangan kartun. Kalau cuti-cuti macam ni, budak2 lebih suka lepak dirumah sambil menonton TV. Pada akhir-akhir ini minat mereka berubah. Asyik depan komputer saja. Rupa-rupanya mereka sedang bermain games internet.. hai..ini dah lebih...ni, peluang saya untuk menggunakan komputer pun terbatas sudah. Kalau c ulung ( yang bungsu) control abis laptop ibunya. Jadi c olol dengan c uluk terpaksa bertukar-tukar guna laptop saya. Ada satu perkara yang saya kagum dengan budak2 saya ni.. sebelum mereka on laptop, mereka akan tanya dulu..

C ulung : Pa, kau sibukkah guna komputer kau?

Bapa : tidak, kenapa?

C ulung : kami mau pakai, one aje...tapi aku ibu punya...

One maksudnya..satu kali saja...

Bapa : ba.. tapi tidak bole lama..nanti panas...

C ulung : ok... abang! hidupkan... Uluk! laptop ibu aku punya...

C uluk : Abang! saya dulu...

C Olol : Lepas tu..saya...janji..

C uluk : ba... Ulung...jangan dulu, tanya ibu..nanti ibu marah tu...

C Ulung : aku sudah tanya bapa tadi...dia benarkan.....

C Uluk : Wah! hebat o..Kau Ulung dapat games ben10...

ini antara dialog anak-anak saya... dan biasanya sampai masa yang ditetapkan mereka berhenti walaupun kadang2 terlebih masa..tapi biasanya angkara c ulung sebab suka sangat mengambil giliran abangnya.

2 comments:

NONG berkata...

Mereka memang anak2 yang baik..
Semua perkara baik yang ditonjolkan anak2 adalah bermula dari didikan kedua ibu dan bapa.

Keep In Touch!

SURUPU berkata...

Melentur aur biarlah dari rebungnya. Ini sangat sinonim dengan saudara. semoga kebahagiaan berkekalan dan dirahmati oleh yang mahakuasa.

Selamat menempuh 2009